ࡱ> q`bjbjqPqPT::7B$BBBP CCܜjDDFDDDEEE˛͛͛͛͛͛͛$FhfEEEEEDDMMMEDD˛ME˛MMDzD `,UBGGwP<0ܜǔJEEMEEEEELXEEEܜEEEErD9AA  Program Profilaktyki SzkoBy Podstawowej Nr 1 im. SBugi Bo|ego Ksidza Prymasa Stefana KardynaBa WyszyDskiego w BiBgoraju Podstawa prawna: Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. (DzU 1997 nr 78, poz. 483 ze zm.)  art. 72; Ustawa z dnia 7 wrze[nia 1991 r. o systemie o[wiaty (tekst jedn.: DzU 2004 nr 256, poz. 2572 ze zm.); Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r.  Kodeks postpowania karnego (DzU 1997 nr 89, poz. 555 ze zm.)  art.304; Ustawa z dnia 17 listopada 1964 r.  Kodeks postpowania cywilnego (DzU 1964 nr 43, poz. 296 ze zm.)  art. 572; Konwencja o Prawach Dziecka przyjta przez Zgromadzenie Oglne Narodw Zjednoczonych dnia 20 listopada 1989 r. Rozporzdzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz ksztaBcenia oglnego w poszczeglnych typach szkB (DzU 2009 nr 4, poz. 17); Ustawa o wychowaniu w trzezwo[ci i przeciwdziaBaniu alkoholizmowi z dnia 26 pazdziernika 1982 r. (tekst jedn.: DzU 2002 nr 147, poz. 1231 ze zm.); Ustawa o przeciwdziaBaniu narkomanii z dnia 29 lipca 2005 r. (DzU 2005 nr 179, poz. 1485 ze zm.); Ustawa o postpowaniu w sprawach nieletnich z dnia 26 pazdziernika 1982 r. (tekst jedn.: DzU 2002 nr 11, poz. 109 ze zm.); Ustawa o ochronie zdrowia przed nastpstwami u|ywania tytoniu i wyrobw tytoniowych z dnia 9 listopada 1995 r. (tekst jedn.: DzU 1996 nr 10, poz. 55 ze zm.); Ustawa o ochronie zdrowia psychicznego z dnia 19 sierpnia 1994 r. (DzU 1994 nr 111, poz. 535 ze zm.); Ustawa o przeciwdziaBaniu przemocy w rodzinie z dnia 29 lipca 2005 r. (DzU 2005 nr 180, poz. 1493 ze zm.); Rozporzdzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie szczegBowych zasad dziaBania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych (DzU 2010 nr 228, poz. 1488); Rozporzdzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkoBach i placwkach (DzU 2010 nr 228, poz. 1487); Rozporzdzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2003 r. w sprawie szczegBowych form dziaBalno[ci wychowawczej i zapobiegawczej w[rd dzieci i mBodzie|y zagro|onej uzale|nieniem (DzU 2003 nr 26, poz. 226); Rozporzdzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 26 lipca 2004 r. w sprawie szczegBowych zasad kierowania, przyjmowania, przenoszenia, zwalniania i pobytu nieletniego w mBodzie|owych o[rodkach wychowawczych oraz mBodzie|owych o[rodkach socjoterapii (DzU 2004 nr 178, poz. 1833 ze zm.); Rozporzdzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie warunkw organizowania ksztaBcenia, wychowania i opieki dla dzieci i mBodzie|y niepeBnosprawnych oraz niedostosowanych spoBecznie w przedszkolach, szkoBach i oddziaBach oglnodostpnych lub integracyjnych (DzU 2010 nr 228, poz. 1490); Rozporzdzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 stycznia 2008 r. w sprawie rodzajw innych form wychowania przedszkolnego, warunkw tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich dziaBania (DzU 2008 nr 7, poz. 38 ze zm.); Rozporzdzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2015 r. w sprawie zakresu i form prowadzenia w szkoBach i placwkach systemu o[wiaty dziaBalno[ci wychowawczej, edukacyjnej, informacyjnej i profilaktycznej w celu przeciwdziaBania narkomanii (DzU 2015 poz.1249) Statut szkoBy; Program Wychowawczy szkoBy. Wstp Profilaktyka szkolna to dziaBania majce na celu zapobieganie niepo|danym zjawiskom w rozwoju i zachowaniu si uczniw. Obejmuje eliminowanie czynnikw zachowaD ryzykownych oraz wzmacnianie dziaBaD chronicych przed niepo|danymi zjawiskami. Program przeznaczony jest dla uczniw klas I  VI SzkoBy Podstawowej Nr 1 im. SBugi Bo|ego Ksidza Prymasa Sterana KardynaBa WyszyDskiego w BiBgoraju. Tre[ci programu s [ci[le powizane z Programem Wychowawczym szkoBy. Program wspomaga prawidBowy rozwj uczniw i wychowawcz rol rodziny. Zadania programowe bd realizowane w trakcie zaj edukacyjnych i r|nych form pracy pozalekcyjnej. Diagnoza Na podstawie wynikw ewaluacji wewntrzszkolnej przeprowadzonej w oparciu o ankiety dla uczniw, ankiety dla nauczycieli, obserwacje, badanie dokumentacji szkoBy, oraz analizy problemw poruszanych na spotkaniach zespoBw nauczycieli stwierdzono potrzeb podjcia dziaBaD w zakresie zapobiegania: przemocy rwie[niczej, agresji sBownej i emocjonalnej, zBym nawykom |ywieniowym uczniw, stosowaniu u|ywek (palenie tytoniu, picia napojw energetyzujcych), nieprawidBowym relacjom z rwie[nikami, nauczycielami, rodzin, pracownikami niepedagogicznymi, wypadkowo[ci w szkole, niepowodzeniom edukacyjnym, uzale|nieniu od komputerw, Internetu i telefonw komrkowych, Cele oglne Cele oglne programu: Wspomaganie rozwoju uczniw. Stwarzanie warunkw do bezpiecznego i zdrowego |ycia oraz przeciwdziaBanie zagro|eniom dla zdrowia i rozwoju dziecka. KsztaBtowanie w uczniach umiejtno[ci radzenia sobie w trudnych sytuacjach |yciowych. Budowanie wspBpracy ze [rodowiskiem rodzinnym ucznia. Kompetentne i szybkie reagowanie na pojawiajce si w szkole sytuacje zagra|ajce zdrowiu i |yciu ludzi. Cele szczegBowe Upowszechnianie w[rd uczniw praw i obowizkw. Zapobieganie wagarom. Promowanie zdrowego stylu |ycia i od|ywiania, Stworzenie w szkole poczucia bezpieczeDstwa. U[wiadamianie zagro|eD pByncych z niewBa[ciwego korzystania z nowoczesnych mediw i zapobieganie cyberprzemocy. KsztaBtowanie w uczniach odpowiednich postaw wobec ludzi sBabszych, mBodszych, ludzi starszych, chorych, niepeBnosprawnych. U[wiadamianie uczniom negatywnych skutkw dziaBania nikotyny, alkoholu, narkotykw i dopalaczy. Tworzenie pozytywnych relacji rwie[niczych, przeciwdziaBanie agresji i mobbingowi. WspBpraca z rodzicami w zakresie profilaktyki i wychowania. Program profilaktyki uwzgldnia nastpujce dziaBania: informacyjne, edukacyjne, integracyjne, wdra|ajce ustalone umiejtno[ci, interwencyjne. Oczekiwane efekty: 1.UksztaBtowanie umiejtno[ci samodzielnego i [wiadomego dokonywania wyboru zachowaD po|danych dla zdrowia wBasnego i innych. 2.Przygotowanie uczniw do radzenia sobie w trudnych sytuacjach |yciowych. 3.Uzyskiwanie przez uczniw wysokiej frekwencji na zajciach edukacyjnych. 4. Zapewnienie uczniom bezpiecznych warunkw przebywania w szkole. 5. Poszerzenie wiedzy rodzicw i nauczycieli z zakresu profilaktyki uzale|nieD. 6. Prezentowanie przez uczniw akceptowanych spoBecznie postaw wobec innych ludzi. ZadaniaSposoby realizacji OdpowiedzialniTerminy realizacji Zapobieganie wagarom, dyscyplina na zajciach szkolnych 1.Kontrolowanie przez wszystkich nauczycieli obecno[ci uczniw na zajciach lekcyjnych. 2. Wpajanie zasad odpowiedzialnego traktowania obowizkw szkolnych. 3. Diagnoza przyczyn nieobecno[ci oraz niepowodzeD szkolnych. 4. Bie|ce monitorowanie sytuacji uczniw z nieusprawiedliwion absencj. 5. Indywidualna praca wychowaw"$46         ` b   8 : ~  ˽˱˭qaqh3Eh3ECJOJQJ]aJhP"h6N]CJOJQJ\aJhP"h6N]CJNH h3ECJhP"h6N]CJ h?t!CJ h^>CJ hf CJh^>h^>hf 5CJ,aJ,h^>h^>5CJ,NHaJ,h^>h^>5CJ,aJ,hf 5:NH h^>5: hf 5: h?t!CJ` hf CJ` hf CJ"46              @ gd6N]$a$gd^>gd^>$a$@  b  ~  Hu$7d[$^7`a$gd{$7d[$^7`a$gd3E$ & F 7Wd[$^7`Wa$gdA$7d^7a$gd3E$ & F 7Wd^7`Wa$gdA 7d^7gd3E & F 7Wd^7`WgdA  `bprPR"$dflnJL w`w``w`ww,hP"h6N]CJNHOJPJQJaJnHtH"h{CJOJPJQJaJnHtH"h3ECJOJPJQJaJnHtH(hP"h6N]CJOJPJQJaJnHtH$hP"h6N]CJNHOJQJ^JaJh3ECJOJQJ^JaJh{CJOJQJ^JaJhP"h6N]CJOJQJ]aJ hP"h6N]CJOJQJ^JaJ%@bR$\f, $7^7a$gd{ $7^7a$gd3E$ & F 7W^7`Wa$gdA$ & F 7Wd[$^7`Wa$gdA$7d[$^7`a$gd3E, !!######f$$&'z'((( $`a$gdu$a$gdu^`gd,5$ & F 7W^7`Wa$gdZ $7^7a$gd{$ & F 7W^7`Wa$gdA !!>!!!!!#\###########d$f$r$t$IJIJIJmi`WNHN=hUh6N]CJNH h{CJhUh6N]CJh^>5:CJ$hf 5:CJ$h6N]"h^>CJOJPJQJaJnHtH(h,5hZCJOJPJQJaJnHtHh,5CJOJQJaJ"h,5CJOJPJQJaJnHtH"hZCJOJPJQJaJnHtH(hP"hZCJOJPJQJaJnHtH"h6N]CJOJPJQJaJnHtH(hP"h6N]CJOJPJQJaJnHtHt$$$:%<%%%%%%&&*&&&&&''"'b'j'x'z''''''''((((((((((((((()\)^)~))* *B****8+:+@+B++񺲺 h^>h^>hf hf CJNHhUhUCJh^>CJNH h^>CJ hf CJ hp{CJhUhf CJNHhUhf CJ hUCJhUh6N]CJNH h{CJhUh6N]CJ;((((()*:+V+++,,-T---8.:. $^a$gdu$ & F hL^`La$gdu$ & F h^`a$gdu$a$gdugdugd^>gd^>$h`ha$+++,\,,,,,,,,,----R-T-l----8.:.<.R.T.Z.\.j......"/./0/D/F/////*0,0.000V0X0Ψh;Xh;XaJh^>h^>aJhYwhYwNHh{h{aJh^> hYwhYw hYwaJ hJaJ h^>aJhYwhYwaJhf hYwhYwhf 5:CJ$aJ hYwCJ h{CJhUCJNH hf CJ hUCJ2:.<.T...0//,0X00D11111$2R22 33 $ & Fa$gdu$ & Fd7$8$H$a$gdu$a$gdu8^8gdu & F$gdugdugdu$a$gduX00000B1D1X1Z111111112 2 2R222 33333333334P5`5d5f555566°uo hLCJhQ$*hQ$*CJNH hp{CJ h{CJ hQ$*CJhQ$*hQ$*CJ(hQ$*hQ$*CJOJPJQJaJnHtH"hQ$*CJOJPJQJaJnHtH hf :CJhf hP"h;XhYwaJhYwhYwNHh{h{aJh;Xh;XaJh;X hYwhYw(334f5586T666@7\7t7777$ & Fd7$8$H$a$gdu$hd7$8$H$^ha$gdu$ & Fd7$8$H$a$gd+S$d7$8$H$a$gdu $ & Fa$gdu$ & Fd7$8$H$a$gdu $^a$gdu6686@6B6D666666@77778ٰs]H3)hghL5CJ(hLhicCJOJPJQJaJnHtH(hLhLCJOJPJQJaJnHtH+hghL5CJOJPJQJaJnHtH%h{5CJOJPJQJaJnHtH(h+Sh{CJOJPJQJaJnHtH(hQ$*hLCJOJPJQJaJnHtH"hLCJOJPJQJaJnHtH,hQ$*hQ$*CJNHOJPJQJaJnHtH(hQ$*hQ$*CJOJPJQJaJnHtH"h{CJOJPJQJaJnHtH7789996:\::;;H<J<L<N<P<R<T<V<X<Z<$a$$h7$8$H$^h`a$gdu$h7$8$H$^ha$gdic$h7$8$H$^ha$gdu$hd7$8$H$^ha$gdic88"889999:4:@:N:P:\::::::2;4;8;P;~;;;;;;;<F<H<J<t<v<<<<<<<<<Ѩznh,5h5a`5CJaJhEN9h5a`5NHnHtHhEN9h5a`5nHtHhEN9h5a`5 h,5CJ hf CJhghf CJ hJCJh9Kfh9KfCJhghicCJh9KfCJNH h9KfCJ hicCJ h{CJ hgCJhghgCJ hCJ hL5CJ+Z<\<^<`<b<d<f<h<j<l<n<p<r<t<v<<<<<d$7$8$H$If^gdA$$7$8$H$Ifa$gd,5$d$7$8$H$If^a$gd,5$d7$8$H$^a$gd5a`$a$<<<<f=O88d$7$8$H$If^gdAkd$$IfF\3B# t0H$44 la$$7$8$H$Ifa$gd,5<<f=h=l==>>> >>>>>>? ?"?$?*?b????????jjjljjjjk k"k6k@khkjklknkpkkkkkkkklll l*l0lXlvlxlϾۺ۶Ϻ˲˫ۣۣ hiv5 hJ5hEN9h5a`5 hEN9h[Hh@hivh5a` hEN9hicUhJh[HhsvUhich%Xu hEN9h5a`hw7hdh%Xuh5a`5OJQJhd5OJQJ;f=h=>>>>"?$???jjljjjjk k"kjklknkpkkkk $7$8$H$IfgdA$7$8$H$If^gdw7cza z uczniem wagarujcym we wspBpracy z rodzicami. 6. Stwarzanie uczniom warunkw do osigania sukcesu edukacyjnego.  Wszyscy nauczyciele Wychowawcy klas, pedagog, psycholog Wychowawcy klas, pedagog szkolny Wszyscy nauczyciele  CaBy rok szkolny  Budowanie wBa[ciwych relacji midzyludzkich. 1.Organizowanie zaj z wychowawc przy wspBpracy pedagoga szkolnego i specjalistw na temat: - sposobw rozwizywania konfliktw, - asertywno[ci, - budowania poczucia wBasnej warto[ci, - komunikacji interpersonalnej. 2.Realizacja programw profilaktycznych odno[nie agresji, uzale|nieD, promowanie zdrowego stylu |ycia. 3.Organizowanie imprez sBu|cych integracji [rodowiska szkolnego: - wycieczki szkolne, zielone i biaBe szkoBy, ogniska, rajdy, biwaki, pikniki, festyny, zabawy szkolne. 4.Systematyczne i zgodne z procedurami reagowanie wszystkich pracownikw szkoBy na wszelkie formy i przejawy agresji w szkole. 5. Wdra|anie uczniw do rozwizywania konfliktw metodami negocjacji i mediacji rwie[niczych. 6. Wdra|anie programw edukacyjnych rozwijajcych umiejtno[ci spoBeczne:  Spjrz inaczej ,  Trzy KoBa . 7. Organizowanie warsztatw i szkoleD rozwijajcych kompetencje wychowawcze rodzicw. 8. Opracowanie i upowszechnianie zbioru zasad i reguB dotyczcych zachowania w [rodowisku szkolnym i konsekwentne ich przestrzeganie.  Wychowawcy klas, nauczyciele, pedagog szkolny, zaproszeni specjali[ci.  CaBy rok szkolny, wedBug potrzeb  Promowanie zdrowego stylu |ycia 1. Zwikszanie aktywno[ci fizycznej uczniw: - organizacja pozalekcyjnych zaj sportowych, - liczne rajdy piesze i rowerowe, wycieczki - realizacja czwartej godziny wf w formie aktywno[ci turystycznej  udziaB w oglnopolskich akcjach promujcych aktywno[ fizyczn, - funkcjonowanie w szkole sportowych klas pBywackich. 2. KsztaBtowanie prawidBowych nawykw |ywieniowych w[rd uczniw: - pogadanki na godzinach wychowawczych, - pogadanki z pielgniark szkoln, - odpowiedni asortyment produktw w sklepiku szkolnym, - udziaB klas w projekcie  Zniadanie daje moc , -zwracanie uwagi na drugie [niadanie uczniw - udziaB szkoBy w projektach  Szklanka mleka i  Owoce w szkole . 3. Wdra|anie uczniw do dbania o higien osobist: - pogadanki na godzinach wychowawczych, - pogadanki z pielgniark szkoln, - realizacja programw we wspBpracy z sanepidem - w miar potrzeb i za zgod rodzicw kontrola czysto[ci - fluoryzacja zbw. 4. Realizacja programw lokalnych i oglnopolskich promujcych zdrowy styl |ycia, dbanie o zdrowie i higien np.  Problem z gBowy ,  Trzymaj form . 5.Organizacja imprez turystycznych. 6. PrzeciwdziaBanie wadom postawy: - gimnastyka korekcyjna, - dostosowanie stolikw i krzeseB do wzrostu uczniw, - zwracanie uwagi na wBa[ciw postaw siedzc podczas lekcji. Nauczyciele wychowania fizycznego, wychowawcy, nauczyciele Wychowawcy klas, pielgniarka szkolna, opiekunowie sklepiku szkolnego, intendentka szkolna. Wychowawcy klas, pielgniarka szkolna, opiekun szkolnego koBa PCK, wychowawcy, nauczyciele Nauczyciele, wychowawcy Nauczyciele wf, wychowawcy klas, wszyscy nauczyciele.  CaBy rok szkolny, wedBug potrzeb  Zapobieganie uzale|nieniom.  1. KsztaBtowanie osobowo[ci ucznia odpornej na negatywne wpBywy [rodowiska: - lekcje wychowawcze - realizacja programw profilaktycznych  Spjrz inaczej ,  Cukierki ,  Magiczne KrysztaBy ,  Trzy KoBa - szkoleniowe spotkania dla uczniw i rodzicw ze specjalistami ds. uzale|nieD - warsztaty z pedagogiem, psychologiem. 2.KsztaBtowanie umiejtno[ci |yciowych w szczeglno[ci samokontroli, radzenia sobie ze stresem, rozpoznawania i wyra|ania wBasnych emocji. 3.Doskonalenie kompetencji nauczycieli i wychowawcw w zakresie rozpoznawania wczesnych objaww u|ywania [rodkw i substancji niebezpiecznych dla zdrowia. 4. PogBbienie wiedzy i [wiadomo[ci uczniw na temat uzale|nieD, ukazanie zagro|eD i konsekwencji za|ywania narkotykw, dopalaczy, alkoholu i palenia papierosw. 4. Promowanie |ycia bez uzale|nieD np. poprzez konkursy plastyczne. 5. Zagospodarowanie czasu wolnego uczniw poprzez organizacj r|norodnych zaj pozalekcyjnych. 6.Przygotowywanie i prezentowanie przez uczniw spektakli profilaktycznych. 7. Opracowanie i przestrzeganie wewntrzszkolnych procedur na wypadek podejmowania zachowaD ryzykownych przez uczniw.  Wychowawcy klas, pedagog szkolny, pielgniarka szkolna, zapraszani specjali[ci. CaBy rok szkolny, wedBug potrzeb  Podejmowanie dziaBaD majcych na celu zapewnienie bezpieczeDstwa uczniw w szkole i poza ni. 1.Lekcje wychowawcze na temat zasad bezpieczeDstwa w r|nych miejscach funkcjonowania uczniw. 2.Zapoznanie z zasadami BHP w szkole, regulaminami pracowni, regulaminami wycieczek i wyj[ pozaszkolnych. 3.Spotkania dla uczniw z przedstawicielami Komendy Policji na temat bezpieczeDstwa i odpowiedzialno[ci nieletnich. 4.UdziaB uczniw klas 4  6 w konkursie wiedzy prewencyjnej KPP  Jestem Bezpieczny . 5.PeBnienie dy|urw przez nauczycieli podczas przerw. 6.Monitoring wewntrzny i zewntrzny obiektw szkolnych. 7.Systematyczny przegld obiektu szkolnego i bie|ce usuwanie usterek. 8.Szkolenie uczniw w zakresie przepisw ruchu drogowego: - udziaB w kursie na kart rowerow, spotkania z policj, zajcia w terenie, gry symulacyjne. 9.Organizowanie szkoleD dla uczniw i nauczycieli w zakresie pierwszej pomocy przedmedycznej. 10.KsztaBcenie umiejtno[ci prawidBowego reagowania w sytuacji zagro|enie i rozwizywania sytuacji konfliktowych: - pogadanki, prelekcje, warsztaty, lekcje wychowawcze.  Wychowawcy klas, nauczyciele Pedagog Wychowawcy, pedagog Wszyscy nauczyciele Kierownik obiektu Inspektor bhp Nauczyciele techniki Przeszkoleni nauczyciele Wychowawcy klas, pedagog, psycholog CaBy rok szkolny Zapobieganie zjawisku agresji i przemocy w[rd uczniw w tym cyberprzemocy1.Lekcje wychowawcze, prelekcje i prezentacje przedstawiciela policji na temat bezpiecznego korzystania z Internetu. 2.Lekcje wychowawcze na temat przeciwdziaBania agresji i przemocy rwie[niczej, w tym przemocy z u|yciem technologii informatycznej i komunikacyjnej. 3.Rozwizywanie konfliktw z wykorzystaniem metody mediacji i negocjacji. 4.Edukacja prawna uczniw dotyczca konsekwencji prawnych stosowania r|nych form przemocy, w tym cyberprzemocy  spotkanie z sdzi, policjantem. 5. Wdra|anie programw edukacyjnych dla uczniw dotyczcych bezpiecznego korzystania z nowych mediw oraz sposobw reagowania w sytuacjach zagro|enia. 6. Warsztaty dla uczniw, rodzicw i nauczycieli na temat bezpieczeDstwa w sieci. Wychowawcy klas, pedagog Wychowawcy klas, pedagog, psycholog, nauczyciele informatycy Wychowawcy klas, pedagog, psycholog Wychowawcy klas, pedagog, psycholog Nauczyciele informatycy Wychowawcy klas, pedagog, psychologCaBy rok     PAGE 1 PAGE  PAGE 11 PAGE 1 kkkklll l llllllll $7$8$H$IfgdA $7$8$H$Ifgd5a`lllxlzl8m^PP>0 $7$8$H$Ifgdl h$7$8$H$If^hgdl  $7$8$H$IfgdAkd$$IfF\3B# t0H$44 laxl~lm$m8m@prނ(*<$IfYD<gdG $7$8$H$IfgdA *,.fhj`WWI; $7$8$H$Ifgdl  $7$8$H$IfgdA $IfgdAkd5$$IfF\3B# t0H$44 laj,:< ΊЊhjXZ\^F $7$8$H$IfgdA $7$8$H$Ifgdl  $Ifgd_ҊԊfhVXZ\^~ҌDFHJLʍލѸѸ|d|Q%hJ5CJOJPJQJaJnHtH/h:z9h:z95CJNHOJPJQJaJnHtH+h:z9h:z95CJOJPJQJaJnHtH%h:z95CJOJPJQJaJnHtH%hl 5CJOJPJQJaJnHtHhEN9h5a`5hEN9h5a`NHhJhX hEN9h5a`hl  hEN9hl  h_h_ h(hjhj h(h_h_FHJL R;;d$7$8$H$If^gd:z9kd$$IfF\3B# t0H$44 la $7$8$H$IfgdA Ȏʎ̎Ў68:> "Rޓ(Bb 02HJpržžŰŷڬި夠hXhAhJhl hb hhkR hhX hhw7 hh T hhm& h(hm&hm& hhl  hEN9h5a`%h T5CJOJPJQJaJnHtH: ʎ̎8:"ޓ $7$8$H$IfgdJ $7$8$H$Ifgdl  $7$8$H$Ifgdm& $Ifgdm&$7$8$H$If^gdl  JLNPRTVfhjln–Ė $7$8$H$IfgdA $7$8$H$Ifgdl  $7$8$H$Ifgdm& 468:<nprޗ $7$8$H$IfgdA ܗޗ\x *l$&PT&(*Z\  $&*,0̹̲񲫣~zrnrnrnrnhjhUhf hf CJhAhf CJ hAh5a`hAhm&5 hAhkhkhm& hAhm& hAhA%hA5CJOJPJQJaJnHtH+hAhm&5CJOJPJQJaJnHtH hEN9h5a`hEN9h5a`5hAhl  hEN9hA+xbd(`I@@@@@ $IfgdAd$7$8$H$If^gd:z9kd$$IfF\3B# t0H$44 la(*RT(*\^`bܞޞ&(prtv $7$8$H$IfgdA $7$8$H$Ifgdm& $IfgdA OFA<<$a$gd5a` 7$8$H$gd5a`kdf$$IfF\3B# t0H$44 la$$7$8$H$Ifa$gdk"$(*.0FHJ\^`xz|&`#$&`#$$a$02>@BDFJLXZ\`bnptvx|~hf hh,50JmHnHuh+Sh+S0JmHnHu h+S0Jjh+S0JU(. A!"#$5% (. A!"#$% $$If!vh5555#v#v#v#v:V F t0H$5555$$If!vh5555#v#v#v#v:V F t0H$5555$$If!vh5555#v#v#v#v:V F t0H$5555$$If!vh5555#v#v#v#v:V F t0H$5555$$If!vh5555#v#v#v#v:V F t0H$5555$$If!vh5555#v#v#v#v:V F t0H$5555$$If!vh5555#v#v#v#v:V F t0H$5555666666666vvvvvvvvv666666>6666666666666666666666666666666666666666666666666hH666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666D@D NormalnyCJ_HaJmHsHtHJ@J  NagBwek 1$$@&a$5:CJ$aJD@D  NagBwek 2$$@&a$CJaJJ@J  NagBwek 3$$@&a$5CJ\aJD@D  NagBwek 4$$@&a$CJaJJA@J Domy[lna czcionka akapituTi@T 0 Standardowy :V 44 la ,k@, 0 Bez listy JB@J Tekst podstawowy$a$CJ`aJNP@N Tekst podstawowy 2$a$CJaJNQ@N Tekst podstawowy 3$a$CJaJ@@"@ NagBwek  p#CJaJ0)@10  Numer strony4 @B4 Stopka  p#4W@Q4 6N] Pogrubienie5\6X@a6 6N] Uwydatnienie6]FOrF 6N]artd[$`CJOJQJ^JaJ@O@ 6N]goog_qs-tidbit1 <fOf 6N]Akapit z listd^m$CJOJPJQJaJtH 7J7*%+B//2K7@0@0@0@0@00 T sO$bs1a)G . Y i ` 3wLNrst}~VI*@],d)Xt*hi .v$%&'()*+,-./0123456789:;CVWfyz{  RS01stu  78{|01  z { X!Y!Z!!!!!!!!!!"E"q"",#-#o####$$Q$$$$$%D%}%%%8&9&]&^&&&&''O'P'Q'R'S'T'U'V'W'''''''''(((((((3(4(j(k(l(m((((((((()y))))|*}*++++,,b,c,,,'-(-)-*-{-|-----..`.a...A/B///// 0 0Q0R0000V1W11222 2!2"2#2$2%2&2.2/2021222F2G2H2\2]2o2p2~22222222222222227333C4D444$5%55566)6*6+6,6i6j6666666666666677777777 7 7 7 7777777 7)7*7+7778797D7E7F7G7H7K70000000000000000000000000 00 0 00 0 00 00 00 00 0 0 0 0 0 0 00 0 0 000 00 00 000 00 0 0000000000000000t0t0t0t0t 0t 0t 0t 0t 0t0t 0t 0t 0t0t0t00$ 0$ 00$ 00$ 0$ 00000 0 0 0 0 00 0 00 00 000 0 0 0 0 000000000000000000000000000000000000 00 0 0 0 00 0000000000000 000000000000 00000000000000 0 00 000000000000000000000 000 000 0 00 000000000000000000000000000000 0000000000000000000000000000 000 0 000 0000000000000000000000 00 000 0 00 00000000000000000000000 00000000000000000000000000000000 000 0 0 000000000000 000000000000000000 0 0 0000000@0I00/@0I00/@0I00/@0I00/@0@0@0@0@0@0@0@0@0@0@0@0@0@0I00/!!''(((K7K00Pj0 K00 0K004jK00Pj0 0 $222?AAAAAD t$+X0668<xlJuҊ0 $'(*,.03SUY]_ch@ ,(:.37Z<<f=kl8muv6*jF (!#%&)+-/124QRTVWXZ[\^`abdefgi"  $+.29;D!!!!8@0(  B S  ?J7OR"%wzcfORDG*-  4 7 y | a d (""&&@(B(++F1T1)3634577 7 7 7 7 7 77777H7K71B i w ( 3?wT[ NOV^IW  ,%%b-y---11T4a4447777 7 7 7 7 7 77777H7K7 T~1a)Gi  *],)* ;UVyu  7{ !!}%%'N'(4((())2 2&2-222F2H2\2]2o2p2}22222226(6j66666667777 7 7 7 7 7 7777777C7D7H7K777 7 7 7 7 7 77777H7K7%PjV9{" Iro:V0Q9:<OW[#*OcjkR @ r8F()d%VRf]& QPK+caS2"36* S 68x/C8;-j78KQ3BdktB*Oc1OH|/% H^L";RH*OcmRJ\zJV#=L:LPZBWԟAoYȳ3[*OcCU\Jtg*Ock*OcISImZ,aUr[rl([;{@Ph ^`hH)h ^`hH.h pL^p`LhH.h @ ^@ `hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h PL^P`LhH.h ^`hH)h ^`hH.h pL^p`LhH.h @ ^@ `hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h PL^P`LhH.h 88^8`hH.h ^`hH.h  L ^ `LhH.h   ^ `hH.h xx^x`hH.h HLH^H`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH)h ^`hH.h pL^p`LhH.h @ ^@ `hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h PL^P`LhH.^`o(. ^`hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.hh^h`o(-^`o() ^`hH. pL^p`LhH. @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PL^P`LhH.h^`OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHohp^p`OJQJo(hHh@ ^@ `OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHoh^`OJQJo(hHh^`OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHohP^P`OJQJo(hHh^`OJQJo(hHh ^`hH.h pL^p`LhH.h @ ^@ `hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h PL^P`LhH.h^`OJPJQJ^J.h ^`hH.h pL^p`LhH.h @ ^@ `hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h PL^P`LhH.hh^h`o(.^`.pLp^p`L.@ @ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PLP^P`L.h^`OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHohp^p`OJQJo(hHh@ ^@ `OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHoh^`OJQJo(hHh^`OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHohP^P`OJQJo(hHh ^`hH)h ^`hH.h pL^p`LhH.h @ ^@ `hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h PL^P`LhH.^`.h ^`o(hH)h p^p`hH.h @ L^@ `LhH.h ^`hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h P^P`hH.h  L^ `LhH.h^`OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHohp^p`OJQJo(hHh@ ^@ `OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHoh^`OJQJo(hHh^`OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHohP^P`OJQJo(hHh^`OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHohp^p`OJQJo(hHh@ ^@ `OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHoh^`OJQJo(hHh^`OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHohP^P`OJQJo(hHh^`OJQJo(hHhp^p`OJQJ^Jo(hHoh@ ^@ `OJQJo(hHh^`OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHoh^`OJQJo(hHh^`OJQJo(hHhP^P`OJQJ^Jo(hHoh ^ `OJQJo(hHh ^`hH)h ^`hH.h L^`LhH.h l ^l `hH.h <^<`hH.h  L^ `LhH.h ^`hH.h ^`hH.h |L^|`LhH.hh^h`o(-^`o(.^`.pLp^p`L.@ @ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PLP^P`L.h^`OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHohp^p`OJQJo(hHh@ ^@ `OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHoh^`OJQJo(hHh^`OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHohP^P`OJQJo(hHhh^h`o(-hh^h`o(.h^`OJQJo(hHhp^p`OJQJ^Jo(hHoh@ ^@ `OJQJo(hHh^`OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHoh^`OJQJo(hHh^`OJQJo(hHhP^P`OJQJ^Jo(hHoh ^ `OJQJo(hHh^`OJQJo(hHhp^p`OJQJ^Jo(hHoh@ ^@ `OJQJo(hHh^`OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHoh^`OJQJo(hHh^`OJQJo(hHhP^P`OJQJ^Jo(hHoh ^ `OJQJo(hHh ^`hH)h ^`hH.h pL^p`LhH.h @ ^@ `hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h PL^P`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h pL^p`LhH.h @ ^@ `hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h PL^P`LhH.k^`ko(.hh^h`o(-^`o(.^`.pLp^p`L.@ @ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PLP^P`L.hh^h`o(-hh^h`o(-^`o() ^`hH. pL^p`LhH. @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PL^P`LhH.^`o() ^`hH. pL^p`LhH. @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PL^P`LhH.h^`OJQJo(hHh ^`hH.h pL^p`LhH.h @ ^@ `hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h PL^P`LhH.h ^`hH)h ^`hH.h pL^p`LhH.h @ ^@ `hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h PL^P`LhH.%3[AoYmRJaS2gtB()d%[#k;RHCU\1OH"3BW/C8jk[rUrf]& 0 S 6j78K+\zJR Pj% H" ([;{Q3BP#=LISImo:9:<%%hNed T) if #k f =GjooHJzvl ( Z w!m!?t!P"1$2(])Q$*P,T8/O6W7:z9^>CDtD3E|TGJVRkRNvRsvU;XYI3Z^\6N]&a_5a`T6aicd9Kf\LixNn%XuivYw{p{|cB}Z-_{k8FUGAaXj V"m&g Rpw4"9du@,5LA4^^BFw7[Hkb+S.;CWfyzt 7Y!!!!!'l(((()-{---.22227366677K7@77HE]773J7PP PPPPPP&P*P2P8P:PjUnknownG:Ax Times New Roman5Symbol3& :Cx Arial7&@ Calibri?5 :Cx Courier New;Wingdings"11b g`A\A2+/d+/d4d66 2qHP $P 2#SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKIx1%                           ! " # $ Oh+'0   @ L X dpx SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKIxNormal150Microsoft Office Word@6,@TU@@U+/՜.+,0 hp|  d6 SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI Tytu  !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefghijlmnopqrtuvwxyz{|}~Root Entry F UData k1TablesWordDocumentTSummaryInformation(DocumentSummaryInformation8CompObjz  F(Dokument programu Microsoft Office Word MSWordDocWord.Document.89q